MFA - řešení problémů

Z Centrum Informatiky
Přejít na: navigace, hledání

1. webauthn klíč neuložen do Windows

Popis:

V jednom prohlížeči se uživatel ověří přes nastavený token webauthn (Windows hello), v jiném ne. V druhém prohlížeči se zobrazuje jen možnost ověření přes USB klíč.

Ckd1.png

Příčina:

V prohlížeči chrome, kde byl uživatel přihlášený ve svém google účtu, bylo uživateli nabídnuto uložení webauth klíče do úložiště Správce hesel Google. Místo uložení do Windows, vybral tuto variantu.
Ckd3.png


Náprava:

Uživatel ve své administraci mfa.ujep.cz tento klíč smaže. Vytvoří si nový a uloží ho do Windows Hello / Toto zařízení s Windows.


2. Mnoho klíčů ve windows

Popis:

I při nastaveném tokenu webauthn (Windows hello) se uživateli zobrazuje jen možnost ověření přes USB klíč.

Příčina:

Uživatel při pokuseh o nastavení tokenů vytvořil mnoho podobných webauthn klíčů (např. PC work 3, PC work 4, PC work 5). Po jejich smazání ze své administrace mfa.ujep.cz mu zůstaly tyto klíče uložené v samotném operačním systému.

Při ověření OS Windows tak nabídl jeden z klíčů, ale ten se neshodoval s aktuálním, který uživatel ponechal ve své mfa administraci.

Náprava:

Uživatel na svém PC smaže webauthn klíče.

Windows bohužel neumožňuje jakékoliv rozlišení mezi stejnými klíči (datum, popis, poznámka, ...). Je tak nutné odtranit všechny klíče související s MFA na UJEP. Ve Windows jsou klíče uložené v Nastavení -Účty - Klíče.

Poté si uživatel v MFA administraci vytvoří token nový.

Na obrázku se odstraní v MFA administraci všechny tokeny PC work. Ve Windows jen ty s názvem ujep.cz.

Ckd2.png