Uvod: Porovnání verzí
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Řádka 13: | Řádka 13: | ||
jmeno.prijmeni@ujep.cz | jmeno.prijmeni@ujep.cz | ||
např. pro Nováka Františka by to bylo frantisek.novak@ujep.cz | |||
V případě duplicity (shoda jména i příjmení) bude vytvořena jiná adresa po dohodě s konkrétním uživatelem. | V případě duplicity (shoda jména i příjmení) bude vytvořena jiná adresa po dohodě s konkrétním uživatelem. | ||
Řádka 28: | Řádka 30: | ||
Přístup je možný | Přístup je možný | ||
# prostřednictvím klienta (Windows aplikace), přístup je možný i z počítače mimo lokální síť - podmínkou je jen plnohodnotné připojení k internetu a naistalovaný klient | # prostřednictvím klienta (Windows aplikace), přístup je možný i z počítače mimo lokální síť - podmínkou je jen plnohodnotné připojení k internetu a naistalovaný klient | ||
# | # prostřednictvím plnohodnotného webového přístupu. Tento přístup umožňuje využívání všech základních funkcí systému, podmínkou je pouze připojení k internetu a webový prohlížeč | ||
Odkaz na webové rozhraní naleznete na adrese | |||
http://gw.ujep.cz | |||
Na stejné stránce je i odkaz na webové rozhraní pro změnu hesla a další informace pro uživatele systému. | |||
== Postup pro přechod == | |||
Po dohodě s uživatelem se ne jeho počítač nainstaluje klient, uživatel si nastaví heslo pro přístup. | |||
Z jeho stávající schránky se nastaví přeposílávání pošty do nové schránky. | |||
Toto přeposílávání může být nejprve formou kopií (každý dopis na starou adresu je paralelně doručen do staré i nové schránky, pak je možné změnit na prosté přepolsílávání - do staré schránky už maily nechodí - všechny dopisy (na starou i novou adresu) jsou doručovány pouze do schránky systému Groupwise. | |||
Obsah staré schránky (Pegasus Mail) zůstává pak uživateli k dispozici, případně je možné aktualní zprávy a kontakty převést do nového systému. To platí i pro případné POP3 klienty (např. Outlook Express) používané pro přístup ke staré schránce. |
Verze z 26. 2. 2008, 10:43
Důvody změny
Současný systém elektronické pošty založený na serverech Mercury neumožňují uspokojení některých nově vznikajících potřeb. Klíčové se jeví základní dva problémy:
- Nemožnost plnohodnotného přístupu k poště mimo LAN UJEP
- Problémy klienta Pegasus Mail se stále více pouužívaným unikodem(CP UTF-8)
Vzhledem k tomu, že stávající servery Mercury.NLM se již několik let nevyvíjejí, není možnost zdokonalit starý systém a bylo nutné přistoupit k implementaci systému nového. Výběr nového poštovního systému bezprostředně souvisel s realizací projektu "Jednotná správa identit v síti UJEP", který vytvořil prostředí umožňující postupný přechod uživatelů na nový systém. Nakonec byl vybrán systém GroupWise od firmy Novell.
Základní informace
V rámci již zmíněného projektu je každému zaměstnanci automaticky vytvářeno uživatelské konto. S tímto kontem je automaticky spojena e-mailová schránka systému GroupWise. Konstrukce adresy je typicky
jmeno.prijmeni@ujep.cz
např. pro Nováka Františka by to bylo frantisek.novak@ujep.cz
V případě duplicity (shoda jména i příjmení) bude vytvořena jiná adresa po dohodě s konkrétním uživatelem.
Přihlašovací jméno do systému je typicky
prijmeni+prvni písmeno ze jména - tedy např. pro Nováka Františka by to bylo novakf
V případě shody jsou další konta doplněna číslem
takže v případě výskytu Nováka Ferdinanda bude mít tento přihlašovací jméno novakf1
Možnosti přístupu ke schránce
Přístup je možný
- prostřednictvím klienta (Windows aplikace), přístup je možný i z počítače mimo lokální síť - podmínkou je jen plnohodnotné připojení k internetu a naistalovaný klient
- prostřednictvím plnohodnotného webového přístupu. Tento přístup umožňuje využívání všech základních funkcí systému, podmínkou je pouze připojení k internetu a webový prohlížeč
Odkaz na webové rozhraní naleznete na adrese
Na stejné stránce je i odkaz na webové rozhraní pro změnu hesla a další informace pro uživatele systému.
Postup pro přechod
Po dohodě s uživatelem se ne jeho počítač nainstaluje klient, uživatel si nastaví heslo pro přístup. Z jeho stávající schránky se nastaví přeposílávání pošty do nové schránky. Toto přeposílávání může být nejprve formou kopií (každý dopis na starou adresu je paralelně doručen do staré i nové schránky, pak je možné změnit na prosté přepolsílávání - do staré schránky už maily nechodí - všechny dopisy (na starou i novou adresu) jsou doručovány pouze do schránky systému Groupwise. Obsah staré schránky (Pegasus Mail) zůstává pak uživateli k dispozici, případně je možné aktualní zprávy a kontakty převést do nového systému. To platí i pro případné POP3 klienty (např. Outlook Express) používané pro přístup ke staré schránce.