MFA - řešení problémů: Porovnání verzí
Bez shrnutí editace značka: editace z Vizuálního editoru |
Bez shrnutí editace značka: editace z Vizuálního editoru |
||
| Řádka 49: | Řádka 49: | ||
=== 4. Nelze dokončit registraci TOTP - časová synchronizace === | === 4. Nelze dokončit registraci TOTP - časová synchronizace === | ||
Při vytváření TOTP tokenu se nepodaří dokončit poslední krok po zaregistrování tokenu - oveření zadáním jednorázového kódu. | Při vytváření TOTP tokenu se nepodaří dokončit poslední krok po zaregistrování tokenu - oveření zadáním jednorázového kódu. | ||
[[Soubor:Web mfa6a.png| | [[Soubor:Web mfa6a.png|821x821bod]] | ||
===== ''<u>Příčina:</u>'' ===== | ===== ''<u>Příčina:</u>'' ===== | ||
Není nastavená časová synchronizace operačního systému, nebo nefunguje správně. | Není nastavená časová synchronizace operačního systému, nebo nefunguje správně. | ||
Verze z 1. 12. 2025, 07:44
1. Klíč webauthn neuložen do Windows
Popis:
V jednom prohlížeči se uživatel ověří přes nastavený token webauthn (Windows hello), v jiném ne. V druhém prohlížeči se zobrazuje jen možnost ověření přes USB klíč.
Příčina:
V prohlížeči chrome, kde byl uživatel přihlášený ve svém google účtu, bylo uživateli nabídnuto uložení webauth klíče do úložiště Správce hesel Google. Místo uložení do Windows, vybral uživatel tuto variantu.
Náprava:
Uživatel ve své administraci mfa.ujep.cz tento klíč smaže. Vytvoří si nový a uloží ho do Windows Hello / Toto zařízení s Windows.
2. Mnoho klíčů ve Windows
Popis:
I při nastaveném tokenu webauthn (Windows Hello) se uživateli zobrazuje jen možnost ověření přes USB klíč.
Příčina:
Uživatel při pokuseh o nastavení tokenů vytvořil mnoho podobných webauthn klíčů (např. PC work 3, PC work 4, PC work 5). Po jejich smazání ze své administrace mfa.ujep.cz mu zůstaly tyto klíče uložené v samotném operačním systému.
Při ověření OS Windows tak nabídl jeden z klíčů, ale ten se neshodoval s aktuálním, který uživatel ponechal ve své mfa administraci.
Náprava:
Uživatel na svém PC smaže webauthn klíče a vytvoří nový.
Windows bohužel neumožňuje jakékoliv rozlišení mezi stejnými klíči (datum, popis, poznámka, ...). Je tak nutné odtranit všechny klíče související s MFA na UJEP. Ve Windows jsou klíče uložené v Nastavení - Účty - Klíče.
Poté si uživatel v MFA administraci vytvoří token nový.
Dle obrázku se odstraní v MFA administraci všechny tokeny PC work XX. Ve Windows jen ty s názvem ujep.cz.
3. Nelze přidat webauthn token na mobilním telefonu
Popis:
Při vytváření tokenu webauthn na telefonu se nepodaří dokončit proces přidávání tokenu.
Příčina:
Starší verze operačnícho systému nepodporuje oveření např. pomocí otisku, pinu, hesla, gesta.
Náprava:
Bohužel je nutné použít jinou metodu - např. používání časově omezeného klíče - TOTP.
4. Nelze dokončit registraci TOTP - časová synchronizace
Při vytváření TOTP tokenu se nepodaří dokončit poslední krok po zaregistrování tokenu - oveření zadáním jednorázového kódu.
Příčina:
Není nastavená časová synchronizace operačního systému, nebo nefunguje správně.
Náprava:
Oveřit si dostupnost serveru pro časovou synchronizaci, popř. nainstalovat a nakonfigurovat službu časové synchronizace (NTP).
