Vymena VPN: Porovnání verzí
Řádka 26: | Řádka 26: | ||
3. Ze složky klienta (standardně C:\Program Files\OpenVPN\Config nebo C:\Program Files (x86)\OpenVPN\Config) si udělejte zálohu původních 4 souborů (případně přítomný soubor README.txt není nutné zálohovat) a potom je v uvedeném adresáři smažte. | 3. Ze složky klienta (standardně C:\Program Files\OpenVPN\Config nebo C:\Program Files (x86)\OpenVPN\Config) si udělejte zálohu původních 4 souborů (případně přítomný soubor README.txt není nutné zálohovat) a potom je v uvedeném adresáři smažte. | ||
Na Windows Vista / 7 / 8 se zapnutým UAC můžete narazit na omezení možnosti zápisu do složky VPN klienta. V tom případě je nutné program pro kopírování (file manager) spustit s právy správce. Případně je možné použít mazání a kopírování klávesovými zkratkami (ctrl+x, ctrl+c, ctrl+v), kde se potřebná práva vyžádají. | Na Windows Vista / 7 / 8 se zapnutým UAC můžete narazit na omezení možnosti zápisu do složky VPN klienta. V tom případě je nutné program pro kopírování (file manager) spustit s právy správce. Případně je možné použít mazání a kopírování klávesovými zkratkami (ctrl+x, ctrl+c, ctrl+v), kde se potřebná práva vyžádají. (Platí i pro následující bod) | ||
4. Do složky nakopírujte 4 nové soubory z obdrženého archívu | 4. Do složky nakopírujte 4 nové soubory z obdrženého archívu |
Verze z 20. 3. 2015, 13:15
V červnu 2015 končí platnost certifikační autority, která se používala k vystavování certifikátů pro VPN. Tím končí i platnost všech vystavených certifikátů. Proto bude provedena obměna všech používaných certifikátů.
K obnově cerifikátu potřebujete:
- ZIP soubor obsahující 4 soubory
- heslo k privátnímu klíči
Vygenerované heslo mohou zaměstnanci zjistit přes e-Guide (externistům bude distrubuované jiným způsobem). Přihlašovací údaje do e-Guide jsou stejné jako pro IMIS.
Změna hesla se provádí pomocí VPN klienta (popis níže). Po úspěšné změně hesla vygenerované heslo z e-Guide smažte.
Doporučený postup při výměně certikátu
1. Ukončete případné aktivní VPN spojení
2. Ukončete GUI VPN klienta
3. Ze složky klienta (standardně C:\Program Files\OpenVPN\Config nebo C:\Program Files (x86)\OpenVPN\Config) si udělejte zálohu původních 4 souborů (případně přítomný soubor README.txt není nutné zálohovat) a potom je v uvedeném adresáři smažte.
Na Windows Vista / 7 / 8 se zapnutým UAC můžete narazit na omezení možnosti zápisu do složky VPN klienta. V tom případě je nutné program pro kopírování (file manager) spustit s právy správce. Případně je možné použít mazání a kopírování klávesovými zkratkami (ctrl+x, ctrl+c, ctrl+v), kde se potřebná práva vyžádají. (Platí i pro následující bod)
4. Do složky nakopírujte 4 nové soubory z obdrženého archívu
5. Spusťte GUI VPN klienta ( v OS Windows Vista/7/8 s právy správce)
6. Z kontextového menu klienta (právé tlačítko myši) vyberte volbu pro změnu hesla a nastavte si své nové heslo pro privátní klíč připojování do VPN
Jako staré heslo vložte heslo z e-Guide a zvolte si své nové heslo
7. Vyzkoušejte VPN připojení
8. Po uvěření funkčnosti VPN připojení proveďte následující
- smažte vygenerované heslo v e-Guide
- smažte zálohu starých certifikátů
- smažte e-mail se ZIP souborem obsahujícím nové certifikáty (pokud byl zaslán elektronickou poštou)
- udělejte si zálohu adresáře "config" - tedy již nové certifikáty se změněným heslem