Problem s pristupem z mobilni aplikace GMAIL

Z Centrum Informatiky
Verze z 4. 12. 2019, 08:15, kterou vytvořil Plachy (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

V listopadové aktualizaci aplikace GMAIL pro mobilní telefony s OS Android provedl Google změny, které ovlivnily funkčnost účtů synchronizovaných přes protokol ActiveSync (Exchange). Důvody tohoto kroku nechápeme, ale cílem mělo být údajně zvýšení zabezpečení telefonu, který se připojuje do korporátního mailového systému.

Pokud tedy pro práci s univerzitním účtem využíváte aplikaci GMAIL a provedli jste aktualizaci na verzi 2019.10.20.278647676

Verze.png

objevilo se vám při pokusu o synchonizaci následující upozornění

Problem1.png

Po aktivaci volby Aktualizovat se objeví další hláška

Problem2.png

Výsledkem je, že účet nelze synchronizovat a jedinou možností, která je dostupná, je odebrat účet.

Poznámka:
Aktuální (listopad 2019) verze aplikace GMAIL (2019.11.03.280318276) již popsaný problém nevykazuje a věříme, že tomu tak bude i po dalších aktualizací.
Takže nejprve zkuste aktualizaci aplikace GMAIL, je pravděpodobné, že výše popsaný problém se tím vyřeší. Pokud ne, tak čtěte dál.

Problémem jsme se intenzivně zabývali a z možných řešení nabízíme tyto (jsou seřazeny podle vhodnosti):

  1. Použít pro práci s univerzitní poštou použít jinou aplikaci než GMAIL. Na většině androidích systémů najdete defaultní e-mailovou aplikaci E-MAIL.Pokud tuto aplikaci na svém mobilním telefonu najdete, můžete si jí nastavit podle následujícího návodu Android_6.x. Je primárně určený pro Android6, ale lze ho použít i pro novější verze. Pokud tuto aplikaci na svém mobilním telefonu nenajdete, můžete si nějakou stáhnout s obchodu Google Play. Návod: E-mailová_aplikace_z_Google_Play.
  2. Pokud chcete dále používat pro práci s univerzitní schránkou aplikaci GMAIL, můžete si nastavit přístup prostřednictvím protokolu IMAP. Návod:Nastavení_aplikace_Gmail_pro_protokol_IMAP. Nevýhodou tohoto řešení je přes IMAP nelze synchronizovat kalendář.
  3. Použít předchozí verzi aplikace GMAIL. Při testech se osvědčila verze z 18.8.2019. Toto řešení příliš nedoporučuji, proto jsme pro něj nepřipravili žádný návod. Předpokládá se, že toto řešení si vybere zkušený uživatel, který návody nepotřebuje.

Pokud se u Vás popsaný problém vyskytne a nebudete schopni ho sami podle výše zmíněných návodů sami vyřešit, kontaktujte pracovníky CI a požádejte je pomoc s nastavením.

Zmíněná úprava se nedotkla jen nás. Svědčí o tom množství příspěvků na foru Googlu např.

https://support.google.com/mail/thread/19121965?hl=en

Takže je možnost, že Google uvedenou změnu přehodnotí a další aktualizace problém vyřeší. Moc na to ale nespoléháme.

Situaci budeme nadále sledovat a pokud by došlo k nějakému posunu, budeme informovat zde.